תהליך בקשה לפתיחת תיק עוסק פטור

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!
השאירו פרטים כבר עכשיו!


רשות המיסים מגדירה עוסקים פטורים מתשלום מע"מ כעוסקים אשר מחזור העסקאות השנתי שלהם לא עולה על הסכום הקבוע בחוק ובתקנות המס. הסכום המדובר מתעדכן מדי שנה וזאת בהתאם לשינויים במדד. 

עוסק פטור אין אפשרות לגבות מע"מ מהלקוחות וזאת בהתאם לחוק מס ערך מוסף תשל"ו- 1975. הפטור ממע"מ נועד בכדי להקל על בעלי עסקים קטנים ועצמאים. כמו כן, צורת ההתאגדות המדוברת מסייעת בהתנהלות מול רשויות המס בישראל ובעיקר מול אגף מע"מ, לכן העוסק הפטור מתאים בדרך כלל לעצמאים בתחילת הדרך וכן לשכירים אשר פותחים עסק במקביל לעבודה הקבועה שלהם.

 

מי יכול להגיש בקשה לפתיחת עוסק פטור?

כאמור, כל אדם המעוניין להקים עסק, שתקרת ההכנסות השנתית שלו לא עתידה להיות גבוהה יותר מתקרת ההכנסה השנתית בהתאם לשנת המס, יכול להגיש בקשה לפתיחת תיק עוסק פטור. יחד עם זאת, ישנם תחומי עיסוק אשר לא יכולים להיות מוגדרים כעוסק פטור, גם אם תקרת ההכנסות השנתית שלהם יהיו נמוכים יותר מהתקרה שנקבעה. בין תחומי העיסוק הללו ניתן למצוא: עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, רופאים עוד.

 

איזה מסמכים צריך לצרף לבקשה?

בכדי לפתוח עסק חדש במעמד של עוסק פטור, יש לפעול מול 3 רשויות המס בישראל: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.  התחנה הראשונה בדרך לפתיחת עוסק פטור היא מע"מ. יש לגשת באופן פיזי לסניף מע"מ הקרוב אליכם בכדי לפתוח תיק עצמאי. כאשר מגיעים למע"מ יש להצהיר על מחזור העסקאות העתידי של העסק. במידה ומחזור העסקאות יהיה נמוך מהסכום שנקבע על פי החוק, יפתח תיק עוסק פטור. יש להביא טופס 821 חתום ומלא, תעודת זהות של בעל העסק, אישור ניהול חשבון בנק, צילום שיק, אסמכתא לקיום חשבון בנק ובמידה ויש חוזה שכירות או קנייה של נכס שבו יפתח העסק יש לצרף חוזה שכירות אך לא חובה. בשלב השני יש לפתוח תיק עוסק פטור במס הכנסה. בכדי לפתוח את התיק במס הכנסה יש למלא את טופס 5329.

בשלב האחרון יש לפתוח תיק עוסק פטור בביטוח הלאומי בכדי לעשות זאת יש למלא ולשלוח טופס דין וחשבון רב שנתי ולשלוח לסניף ביטוח לאומי הקרוב ביותר לעסק. טופס דין וחשבון רב שנתי מהווה את המדד עבור ביטוח לאומי לקבוע את סכום המקדמות שיש לדרוש מההכנסות של העוסק הפטור.

 

האם כדאי להיעזר ברואה חשבון עבור תהליך פתיחת התיק?

אם אתם תוהים אודות עוסק פטור פתיחת תיק עם רואה חשבון או פתיחת התיק באופן עצמאי, אין ספק שכדאי להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. רואה חשבון למעשה ימנע מכם לבלות שעות רבות ברשויות המס ובדרכים אליהן. במידה ואינכם אוהבים להתעסק בטפסים ובבירוקרטיה, מומלץ שרואה חשבון יבצע את כל ההתנהלות מול הרשויות הנדרשות לצורך פתיחת התיק עבורכם. לא פעם, ניסיון לפתוח תיק עוסק פטור באופן עצמאי, דורש לא מעט זמן מבעל העסק וכן לעיתים הוא נדרש למלא שוב טפסים מחדש לאחר שכבר הגיש אותם בשל העובדה שלא מילא אותם כפי שצריך או שהבקשה נדחית שוב ושוב מכיוון שלא צירף את הטפסים הרלוונטיים. רואה חשבון ימנע את הבעיות הללו ויסייע לכל אדם שמעוניין להקים עוסק פטור לעשות זאת בקלות ובמהירות.

 

 

 

 

תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!