מה זה נדל"ן מניב ומה יתרונותיו?

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!
השאירו פרטים כבר עכשיו!


המונח נדל"ן מניב מתייחס לבעלות על נכס שבאופן פוטנציאלי יכול להניב תשואה קבועה עבור המחזיק בו. נכסים רבים ושונים זה מזה נכנסים תחת הגדרת נכס מניב, ביניהם: דירות מגורים, משרדים, מרכזי מסחר, בניינים, חניונים ועוד. הנכסים הנרכשים ניתנים להשכרה על בסיס חודשי או אחר ובמקרה זה מספקים הכנסה חודשית עבור המשקיע ובנוסף, ניתן להשביחם ולאחר מכן להציעם למכירה במחיר גבוה משמעותית מהמחיר בו נרכשו.

 

 מהו נדל"ן מניב?

 על מנת להתייחס לנכס נתון כנכס נדל"ני מניב, עליו להכיל שני פרמטרים שונים:

  1. נכס בעל שווי כספי שניתן לאמוד – ערכו של הנכס, שוויו. ערכו המוערך של הנכס נחשב כחלק מהונו המוערך של בעליו.
  2. מניב תשואה קבועה – בעלי הנכס עושה בו שימוש המניב לו הכנסה על בסיס חודשי או על בסיס אחר.

השקעה בנדל"ן מניב נתפסת פופולרית במיוחד בישראל, היא אינה מושפעת ישירות מתהפוכות אפשריות בשוק ההון ובשל כך, נחשבת בעיני רבים כאפיק השקעה בטוח יותר. חשוב לקחת בחשבון שמגוון הנכסים המניבים שונים זה מזה, וכך גם פוטנציאל הרווח עבור המשקיע בהם ומידת הסיכון שמעורבת בעסקה.

 

מדוע כדאי להשקיע בנדל"ן מניב?

השקעה בנכסי נדל"ן בגבולות ישראל ומחוצה לה נחשבת למועדפת בעיניהם של משקיעים רבים. לנדל"ן מניב יתרונות רבים:

  • מקור הכנסה קבוע – בשונה מהשקעה באפיקים סחירים המאופיינים בתנודתיות גבוהה וחוסר יציבות, תשואה כתוצאה מרכישת נכסי נדל"ן מעניקה יציבות המעוגנת בחוזה. חוזה שכירות המתקיים בין המשכיר לשוכר, חוזה מכירה במידה ונכס הנדל"ן מוצע למכירה. באפיק זה ניתן לערוך חוזים ארוכי שנים המגבירים את היציבות וגם בתומם, ההשקעה לא מאבדת מערכה אלא ניתנת להשכרה במסגרת חוזית חדשה.
  • השפעה פחותה מתנודות שוק ההון – על מנת לגוון באפיקי השקעה ולהוסיף אי של יציבות שאינו מושפע כל כך מהמתרחש בשוק ההון המסורתי, הנדל"ן המניב מהווה מפלט של ממש. ירידות חדות ותנודות קיצוניות בשוק ההון לא מתרגמות לכדי השפעה ישירה על הנכסים השונים של הנדל"ן המניב.
  • אפשרות לתשואה המותאמת לעליות מחירים – בעלי נכסי נדל"ן יכולים להצמיד את ההכנסה החודשית שהם מקבלים, דמי השכירות, אל מדדים שונים המשקפים מגמות של עלייה בשוק. באופן זה, במידה וניכרות עליות מחירים משמעותיות, כך תעלה בהתאם השכירות אותה יקבלו מהנכס שבבעלותם.
  • יתרון המינוף – ביכולתו של משקיע המחזיק בנכסי נדל"ן להשתמש בנכסים שברשותו ולמשכנם כדי לקבל מגופים פיננסיים הלוואות. את הכסף אותו לווה המשקיע הוא יכול לשוב ולהשקיע בנכסי נדל"ן מניב או בנכסים אחרים.

 

לסיכום

בעלות על נכס נדל"ן למטרת השקעה עשויה להניב תשואה גבוהה מאוד ואף נמוכה בהתאם למשתנים שונים המשפיעים על אופייה של העסקה. חשוב לבדוק את מאפייניו השונים של הנכס וסביבתו, את הגבולות הכלכליים שלנו וצרכינו הייחודיים, וזאת על מנת למקסם את הרווח מהעסקה.

תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!