הקמת עסק לאדריכלות ועיצוב

השאירו פרטים כבר עכשיו וניצור אתכם קשר בהקדם האפשרי!
השאירו פרטים כבר עכשיו!


לאחר סיום הלימודים, אדריכלים רבים מתלבטים האם לפתוח עסק עצמאי בתחום או לבחור קודם במסלול של עבודה כשכירים במשרדים קיימים. רבים יבחרו להכיר קודם את המקצוע מתוך ניסיון, לעיתים הם יעבדו בתחום גם עשור לפני שיבחרו לצאת לדרך עצמאית. הבחירה בחיים עצמאיים אף פעם אינה פשוטה – היא מלווה באחריות רבה, באתגרים ובהבנה של מערכות שונות שאולי אין להן שום קשר לעולם האדריכלות, אלא לעולם העסקים, הניהול והכספים. אז מה נדרש מאדריכל כדי לפתוח עסק עצמאי, כיצד פותחים את העסק ומהו יתרון הייחודיות בתחום? כל התשובות בהמשך. 

מה נדרש לצורך הקמת עסק בתחום האדריכלות?

כדי להקים עסק בתחום האדריכלות יש קודם כל צורך ללמוד את התחום לתואר, ובדרך כלל הלימודים אורכים כחמש שנים. לאחר מכן, במשך שלוש שנים האדריכל הוא במעמד מתמחה במשרד אדריכלים, ורק לאחר תום שלוש השנים הללו הוא יכול לבקש רישיון לעסוק כאדריכל רשום מטעם רשם המהנדסים, וגם אז, הוא וכל לעסוק בדרגה הנמוכה של תכנון מבנים עד לגובה של שלוש קומות. בסיום תקופה זו על האדריכל לגשת לבחינות העוסקות בתחומים שונים כמו נגישות, בטיחות וחוקי תכנון ובניה, עם ההצלחה בבחינה ובתום שלוש שנות ההתמחות יהיה זכאי האדריכל לתכנן מבנים בכל הגדלים, לרבות מגדלי קומות. 

מי שמעוניין להקים עסק בתחום צריך לקחת בחשבון שיש צורך בחלל בו ניתן לעבוד – משרד ביתי מופרד או משרד מושכר. ניתן לשכור אותו יחד עם שותפים לעסק או באופן עצמאי ומומלץ בשלב ההתחלתי להטמיע נהלי עבודה, לתמחר את העבודה באופן מדויק ולהכיר לעומק ספקים ויצרנים שונים וכמובן מנהלי קשרי אדריכלים שיסייעו להפוך את העבודה היום יומית לקלה יותר. 

מהם השלבים בהקמת עסק חדש בתחום האדריכלות?

כדי לפתוח עסק חדש בתחום האדריכלות יש לגשת ראשית למשרדי מע"מ ולפתוח תיק. כדאי לדעת – לא ניתן להירשם כעוסק פטור אלא רק כעוסק מורשה, שכן האדריכל הוא עסק הנמנה על אחת מקבוצות העסקים שחייב להירשם כעוסק מורשה, גם אם מחזור עסקאות העסק הצפוי היה נחשב בכל מצב אחר כעוסק פטור. לאחר מכן יש לגשת למס הכנסה ולביטוח הלאומי ומומלץ להיות מלווים באמצעות רואה חשבון מוסמך. 

מה היתרונות של ייחודיות העסק ולא עוד אחד שעושה את אותו הדבר?

כיום ניתן לראות שרבים מהאדריכלים מתחברים לנישה מסוימת בתחום האדריכלות ובה הם מתמקדים. לדוגמה, ישנם אדריכלים המתמקדים בבתי יוקרה, יש המתמחים במשרדים ויש בבנייני רבי קומות. היתרון הגדול של ההתמחות הספציפית עבור האדריכל כמו גם הלקוח היא העובדה שהאדריכל מתמקצע בכל פרויקט עוד ועוד בתחום המסוים בו הוא מתמחה. הוא מכיר את הפרצות בחוק, את התקנות, את החידושים ואת הטרנדים, הוא גם עובד מול משרדים וספקים מאותו התחום והדבר מאפשר לו ליצור קשרים ענפים שמסייעים לכל פרויקט ופרויקט. 

התעדכנו בתקנות

כמו בכל תחום, התקנות בתחום אדריכלות בתים פרטיים כמו גם בניינים משותפים כל הזמן נמצאות בשינוי. תוספות קטנות יכולות להוות הבדל גדול בכל פרויקט בניה ועל האדריכל להיות בקיא, מעודכן ובעל הבנה בכל השינויים הללו. ההמלצה היא להתעדכן אחת לכמה חודשים בתקנות החדשות ולהיות מובילים בתחום, במיוחד עבור הלקוחות שמצפים לכך מאנשי המקצוע. 

תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ בשירותי מצבר עד בית הלקוח!

עם מאות לקוחות מרוצים ומעל ל10 שנות ניסיון אנחנו מספקים את השירות הטוב והמקצועי בארץ!

השאירו פרטים כבר עכשיו!