CPA הוא סוג של פרסום המאפשר לצרכנים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרנט,
והוא סוג של חלוקת הכנסות.
מודל ה-CPA קיים כבר יותר מעשור. בתחילת שנות ה-2000, חברות כמו Google AdSense ו-Amazon Associates הרוויחו כסף באמצעות המודל הזה. עם זאת, עם עלייתן של פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם, החברות הללו ראו ירידה משמעותית בהכנסות שלהן.
על מנת לפצות על ההפסד הזה בהכנסות, חברות אלו פנו לדרכים אחרות להפקת הכנסה כמו שיווק שותפים.
—
CPA מייצג עלות לרכישה והוא סכום הכסף שהוצא על פרסום כדי ליצור לקוח חדש אחד.
רו"ח של חברה יכול להיות מושפע מהגורמים הבאים:
– מספר הפעמים שלקוח ראה את המודעה שלך
– איכות המודעה שלך
– שיעור התגובה של שוק היעד שלך
– גודל הקהל שלך
– מחיר לרכישה של המתחרים שלך
—
השימוש ב-CPA גדל במהירות. זוהי אפשרות מצוינת לעסקים שמחפשים להגדיל את המכירות וההכנסות שלהם.
במאמר זה, נדון במה זה, איך זה עובד, וכמה מקרי שימוש של רו"ח.
CPA ראשי תיבות של Cost Per Action. זוהי צורת פרסום שמשלמת למשתמשים על סמך הפעולות שהם נוקטים לאחר צפייה במודעה או השלמת משימה כמו הרשמה לניוזלטר או הורדת אפליקציה.
בימים אלה, השיווק הדיגיטלי התייקר מאוד כאשר עלות הפרסום עולה מדי שנה. זה הופך את המחיר לרכישה לאופציה טובה לעסקים מכיוון שהם יכולים לקבל יותר כסף עבור הכסף שלהם על ידי תשלום פחות מצורות אחרות של שיווק דיגיטלי כגון מודעות באנר או מסעות פרסום בתשלום לפי קליק.
—
העלות לרכישה (CPA) היא העלות של קבלת לקוח חדש אחד עבור חברה.
הוא כולל את עלויות הפרסום, השיווק, המכירות והוצאות נלוות אחרות. מומחה בראית חשבון
מחיר לרכישה הוא מדד חשוב עבור עסקים למדידת יעילות ואפקטיביות השיווק שלהם.
ניתן לחשב את המחיר לרכישה בשיווק דיגיטלי על ידי חלוקת סך הוצאות הפרסום במספר ההמרות ממבקרים ללקוחות.
—
CPA מייצג עלות לכל פעולה.
זהו מודל פרסום שבו מפרסמים משלמים למפרסם רק כאשר משתמש משלים פעולה מסוימת, כמו מילוי טופס או ביצוע רכישה.
הרבה מפרסמים מקוונים יישמו את המודל הזה מכיוון שהוא מאפשר להם לגבות פחות מהמפרסמים שלהם ועדיין להרוויח. החיסרון הוא שמפרסמים לא יכולים לעקוב אחר ההחזר על ההשקעה אלא אם כן הם יכולים ליצור קשר ישירות עם המפרסם.
מודל ה-CPA צובר פופולריות בשנים האחרונות ובעלי אתרים רבים משתמשים בו כעת כמקור ההכנסה העיקרי שלהם.
—
מודל העלות לרכישה (CPA) הוא טכניקת שיווק
המשמשת להשוואת העלות של רכישת לקוח חדש באמצעות פרסום, שיווק או אמצעים אחרים לכמות ההכנסות שהלקוח מייצר.
מודל CPA משמש בדרך כלל עסקים בתעשיית השיווק הדיגיטלי. המטרה של מודל ה-CPA היא למקסם את הרווח מהוצאות הפרסום.
לדוגמה, אם זה עולה $1 לרכוש לקוח חדש והלקוח הזה מייצר $10 הכנסות במשך שנה, אז העסק ירוויח $9 ברווח מאותו לקוח.
אם אותה חברה מוציאה $1 על רכישה ומייצרת רק $5 בהכנסה, אז היא תפסיד $4 על הלקוח הזה.